Positive Affirmations

Visste du att omvandling av dina värderingar genom positivt self-talk och bekräftelser dramatiskt kan förändra hela ditt perspektiv på dig själv och hela ditt liv! Ibland kan vi upptäcka att vi glider in i en virvelvind av negativt självprat.

Kanske har någon sagt något elakt till dig, om ditt utseende eller dina egenskaper? Kanske någon fick dig att känna ett visst sätt om dig själv som du inte tycker känns bra? 

Vi är här för att berätta att:


Du är vacker.
Du är tillräcklig.
Du är värdig.


Du är dock inte ensam om att nedvärdera dig själv. Många andra kvinnor har upplevt samma sak. 

Vi är här för att vägleda dig med några steg som kan hjälpa dig att verkligen omvandla dessa nuvarande övertygelser till positiva, upplyftande och verkligen känna sanningen om dem i varje cell i din kropp.

Det kommer att krävas engagemang, men det är verkligen värt varje liten ansträngning. Så snart du börjar älska dig själv mer, acceptera dig själv mer och känna dig trygg i din egen hud, kommer ditt liv att förändras dramatiskt framför dina ögon på det mest positiva sätt som möjligt.

 

Steg ett

Where our focus goes, energy flows.


Att ge medvetenhet till de nuvarande övertygelserna vi har och upptäcka vilka delar av oss själva som behöver mest kärlek. Skriv dagbok om de självbegränsande övertygelser eller tankar du har. Börja märka några delar av din kropp eller knopp som behöver extra omsorg och kärlek, det är delar i dig som just nu har svårast att älskas och accepteras.

Skriv ut en mening för varje självbegränsande tro.
Här är några exempel :

"Jag gillar inte mina magrullar och celluliter."
"Jag är inte smart nog att ha mitt drömjobb."
"Jag är så dålig med pengar, jag kan aldrig spara någonting."

Steg två

Förvandla vår tro.

Nu när du har skrivit ut alla dina självbegränsande tankar och övertygelser, är det dags att vända dem och skriva en helt motsatt mening för varje. Här byter vi det negativa till positiva. Detta är viktigt, se till att du skriver ut dem och förvara dem på ett papper eller i telefonen så att du kan läsa dem ofta.

Låt oss skriva om dessa självbegränsande övertygelser och förvandla dem till positiva bekräftelser.


Här är några exempel :

"Min kropp är vacker, hur jag ser ut definierar mig inte."
"Jag kan uppnå vad jag än bestämmer mig för, jag är smart."
"Jag är så stolt över mig själv att jag lärde mig spara, jag är jättebra med mina pengar."

Steg tre

Koppla om din hjärna och lär dig hitta sanningen i dessa nya övertygelser.

Det är bra att vi skriver om dessa övertygelser, men det är en annan historia om vi verkligen tror på dem. Vi vet att det ibland kan vara svårt när man startar en självkärleksresa och det kan kännas tvingat och fejkat när man försöker tro något som man känner inte är sant. Det är här konsistensen tränger in.

Om du verkligen vill återkoppla dina tankar och lära dig att älska och acceptera dig själv, förvandla detta till en daglig praxis. Spendera så lite som en minut om dagen, läs dessa nya bekräftelser högt för dig själv. Det tar tid, men så småningom kommer du att återskapa mönstren i din hjärna helt.

Detta kan vara enkelt för vissa av er, och andra kan tycka att det är mycket utmanande. Om du kämpar med att läsa dessa nya bekräftelser varje dag har vi några små aktiviteter du kan prova som kommer att börja öka denna tro. Det är vanligt att vi avfärdar de små sakerna vi så ofta inte tänker på som spelar en så stor roll i våra liv.

Skriv ut en lista över alla saker du uppskattar om dig själv, självkärlek börjar med självuppskattning.

Några exempel på detta kan vara:

”Jag uppskattar att mina ögon låter mig se”
”Jag uppskattar att mitt hjärta slår och att mina organ fungerar”
"Jag uppskattar min hjärna och hur den tillåter mig att lära mig"

När du långsamt börjar uppskatta dig själv mer och mer kommer det att bli en andra natur och det kommer att kännas mer naturligt och lättare att älska dig själv och allt du är.

Kom ihåg att omfamna dig själv, du är bäst.