FAQ

FAQ 

AKTUELLT 

🖤 Har du spanat in vår DREAM CLUB? All information hittar du här : 

aimn.se/pages/dream-club-faq

 

🖤 Tyvärr har vi en rådande pandemi i världen med covid 19 som kan påverka leveranstiderna på grund ut av förseningar med påfyllningar och leveranser och vi hoppas och önskar att ni har förståelse för detta. Ta hand om varandra och håll er friska!

 

MIN ORDER

🖤 Jag har inte mottagit orderbekräftelse? 

- Inom en timme bör den finnas i din inkorg, ibland hamnar den tyvärr i skräpposten också. Har den fortfarande inte dykt upp, kontakta oss på hello@aimn.com Har du gjort ett stavfel eller liknande i adressen kan detta också vara svaret. Då är det super om vi hinner ändra så du får rätt information om ditt köp :) 

🖤 Jag har nog stavat fel på mailadressen, hur ändrar jag? 

Vänligen maila oss så fort du kommer på detta så hinner vi förhoppningsvis ändra i dina uppgifter innan din order packas. Vi skickar om de uppgifter som du behöver om din order och leverans. 

🖤 Jag har en rabattkod, hur använder jag den?

- När du är lagt in dina fina aimn’s  i varukorgen och går vidare i checkout väljer du att ange din rabattkod. Det finns två rutor, en för rabattkod (välj) och en för presentkort.  Nu ska din varukorg uppdateras och det blev ännu roligare att shoppa! Obs, en rabattkod funkar oftast inte om du har redan nedsatta varor i din korg. 

🖤 Jag har fått en personlig kompensations kod, men den fungerar inte. Vad gör jag för fel?

- Du kanske gör allt rätt så tveka inte på att höra av dig till hello@aimn.com om din kod inte fungerar. Ofta är koderna programmerade att fungera under en viss tidsbegränsning och gäller vanligtvis bara på ordinarie pris. 

🖤 Jag har hittat en rabattkod via en influencer, funkar den? 

Vad kul! Det ska funka så länge inte giltighetstiden (brukar vara 48 h) gått ut och samarbetet är aktivt. Koden brukar endast fungera på ordinarie priser och inte vara giltig på den senaste kollektionen vi släppt.. Om du hittat en kod och precis lagt en order kan du alltid maila till hello@aimn.com så hjälper vi dig att applicera koden i efterhand såklart! Detta är bättre än att lägga ny order då det är större risk att vi inte hinner ta bort den :) 

🖤 Har min order skickats från er?

- Du får en leveransbekräftelse till den mail du angivit så snart din order skickas från vårt lager. Hittar du den inte, får du gärna maila oss ditt ordernummer till hello@aimn.com för snabb hjälp. Du kan också följa ditt pakets resa genom tracking-funktionen på de fraktbolag vi använder oss av. 

🖤 Hur avbryter eller ändrar jag något ur min beställning?

- Har din order inte blivit hanterad av vår logistikpersonal än så kan vi ta bort den. Önskar du däremot ändra eller lägga till fler produkter så är du välkommen att lägga en ny order hos oss. Vår prio är att skicka din order så snart som möjligt så kontrollera noga innan du godkänner din order i fall du behöver göra ändringar, byta produkt osv. Vi kan inte garantera att vår kundtjänsts bemanning kan synka med hur snabbt vårt lager skickar ditt paket.  

🖤 Jag kan inte se priserna på SEK eller välja Sverige, varför? 

Kanske har du av någon anledning kommit in på fel vy på hemsidan. På mobilversion ska du scrolla längst ner på sidan för att välja valuta och i desktop i högra hörnet. Är du i rätt “vy” ska du också kunna välja Sverige i adressfältet. 

BETALNING

🖤 Jag vill göra en retur, hur gör jag med min faktura?

- Gå in på ditt klarna konto, klicka på fakturan det gäller och sedan klickar du på "rapportera retur''. Du har nu fryst din faktura tills det att vi har behandlat din retur.  Du får sedan ett mail när din retur är behandlad och fakturan är uppdaterad/krediterad. 

🖤 Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation på mitt kort?

- Det kan i enstaka fall ske en reservering på ditt konto om det uppstod ett tekniskt fel vid ordertillfället. Men oroa dig inte, denna släpper inom 1-5 bankdagar. Du får dessvärre lägga om order och hoppas på bättre tur! 

🖤 Jag har fått bekräftelse av er att min retur är hanterad men har ändå fått påminnelse av Klarna, varför är inte fakturan uppdaterad?

- Högst troligt är din returfrakt kvar på fakturan vilket gör att Klarna saknar din betalning. Gå in på ditt Klarna konto igen och se om så fallet.

🖤 Det är 60 kr kvar på fakturan efter min retur, kostar inte returen 30 kr? 

Jo det stämmer fint, men om du inte kom upp i fraktfritt när du beställde har du betalat 29 eller 30 kr i frakt. Detta är inget vi återbetalar om du väljer att göra en retur.  

🖤 Jag väntar på min återbetalning från er? Varför har jag inte fått några pengar?

- Har du fått bekräftelse från oss att returen är hanterad är det något annat som inte stämmer. Har du betalat med kort kan det dröja några bankdagar innan pengarna finns på kontot igen. Vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst om du inte fått en uppdaterad faktura än.

Har du betalat din order med presentkort är detta också det första som återbetalas vid en retur. Presentkortet laddas på med det returnerade värdet och din personliga kod för presentkortet går att använda igen. 

🖤 Kan man köpa presentkort hos er? 

- Ja absolut, presentkort till någon man gillar är ju den optimala presenten! Våra presentkort finns att köpa under kategorin Accessoarer. Välj vilket belopp du vill fylla det med och sen skickas en separat kod till dig. Denna kod nyttjas sen genom att man lägger den i sin varukorg vid betalning. Presentkortet är giltigt på obestämd tid och du kan välja valör från 250 kr upp till 2000 kr.

 Om du returnerar ett plagg som är köpt med ett presentkort kan du inte få pengar tillbaka utan samma presentkort tankas på med det returnerade beloppet igen. 

🖤 Jag har en tillgodo kod, hur betalar jag med den? 

Detta är som en rabattkod, du fyller i den i fältet för discount code och inte som presentkort :)

🖤Har ni expresskassa? 

Ja det har vi, antingen Google pay eller Apple pay. Klicka direkt på symbolen innan du går vidare i checkouten. Då gäller inte faktura. 

🖤Jag har fått en återbetalning men har inte mottagit min order än, varför? 

Förstår att du undrar såklart. Men högst troligt beror det att varit tvungna att återbetala dig en slutsåld vara som inte gått att packa med din order. Ledsen om produkten gått att lägga i din varukorg överhuvudtaget. 

🖤Min order har annullerats, varför? 

Antingen beror detta på att du har en slutsåld vara som inte gått att packa och vi har fått återbetala dig istället. Eller så kan det bero på ett fel i adressen där du använt för många tecken eller ett felaktigt format. Du får i så fall lägga om din beställning och försöka ange adress annorlunda.

RETURER & BYTEN 

Innan du returnerar en vara, vänligen läs igenom vår returpolicy: 

Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer. 

En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin etikett, vikas tillbaka i sin lilla påse och självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Vi återbetalar inte produkter med fläckar på. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta så omgående som möjligt. 

Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt. Detta beräknas från ditt orderdatum. 

Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom sitt köp, både innan och efter. Behöver man verkligen göra en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju inte alltid som man tänkt sig :) 

Returer hos oss är supersmidiga. För att göra en komplett och godkänd retur, följ anvisningarna:

- Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn

- Om du inte slussar direkt in i din order fyller du i ditt ordernummer samt din mailadress och din beställning aktiveras.

- Markera den eller de produkter du vill returnera

- Välj orsakskod

- Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse.

- I sista skedet kommer dyker en QR - kod upp, denna är kopplad till din order och skrivs ut på ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fäst på ditt paket.

- Returfrakten kostar endast 30 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura.

 Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.

Vi återbetalar inte original frakten på 29 kr om du returnerar en vara. 

Tänk på att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller återbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du får tillbaka dina pengar. 

Om vi saknar en produkt från din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24 h. 

Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % av ursprungsfakturan.

Vill du byta till en annan produkt eller storlek? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Lägg sedan en ny order på det du vill beställa istället. Om den nya order inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjälp.

Om ett paket inte hämtas ut så kan du behöva betala en hanteringsavgift.

Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan då inte garantera att man behåller sin rabatt om man lägger ny order. 

 

🖤 Erbjuder ni fria returer?

- Nej, tyvärr inte! Returen till oss kostar endast 30 kr och detta debiteras på din faktura. Först registrerar du din retur, gå sedan till ditt lokala ombud och visa upp din QR kod som som är kopplad till din order. Efter ca 14 dagar har vi återbetalat din produkt. Voila så enkelt! 

🖤 Har ni mottagit min retur ännu?

- Oroa dig inte, så snart vi har behandlat din retur, så kommer du att få en bekräftelse per mail. Returer har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar. 

🖤 Jag önskar byta varor ur min beställning till andra produkter, hur gör jag?

- När du loggat in på din order via https://starreturns.easycom.com/#::aimn så väljer du vilken produkt du vill få återbetald och slutför stegen genom att trycka på “returnera”. 

Sen kan du lägga en ny order på den produkt du önskar istället, behöver du en kod för fri frakt på den nya beställningen kan du alltid maila oss om assistans. 

Med andra ord har vi inte möjlighet att göra ett byte åt dig via vårt system. Utan du får skapa en retur (kostar 30 kr) och lägga ny order på nya produkter. 

🖤 Kan jag lägga två ordrar i samma paket? 

- Det kan du tyvärr inte. Varje order har ett unikt nummer och läses in digitalt. Om det ligger andra varor än de som är registrerade på kolli-id:et som är kopplat till din order kommer inte detta per automatik kunna återbetalas. Varje order måste därför skickas tillbaka med sin kopplade QR kod och varje retur kostar 30 kr.   

🖤  Varför kan jag inte logga in på retursidan? 

Detta kan bero på att din order är så färsk att du precis mottagit den och tekniken bakom registreringen av den inte hunnit göras. Då kan du vänta en dag så borde det funka. Annars maila oss på hello@aimn.com 

Har du angett fel mailadress när du la din order hänger tyvärr detta med in i retursystemet. Om du vet hur du stavat fel behöver du ange detta i inloggningen och sen maila oss så får vi ladda ner din QR kod som PDF istället. 

🖤  Jag har gjort en retur men inte fått mina pengar? 

Detta kan bero på flera saker. Kanske har din retur inte hanterats än - detta kan ta upp till 2 veckor innan du får din bekräftelse på att returen är klar. Har du betalat din order med presentkort blir detta i första hand återbetalat och kvarstående produkter finns kvar på fakturan. Har du använt en tillgodo kod vid ditt köp kommer inte detta per automatik “fyllas” på igen utan du får maila oss om detta i så fall så hjälper vi dig vidare. 

🖤  Jag har lämnat tillbaka en vara där jag nyttjat min personliga kod, hur får jag tillbaka den? 

Om du använt en personlig rabattkod eller tillgodo kod kommer denna appliceras på hela ditt köp, på alla varor. Vid en retur innebär detta att du blir återbetald det värdet koden räknat ut du ska få tillbaka procentuellt. Du får alltid tillbaka samma som du betalat vid ordertillfället. Lämnar du tillbaka hela din order förstår vi att du vill kunna nyttja koden på annan produkt. Då får maila oss på hello@aimn.com så skapar vi om den såklart. 

 🖤 Jag har inte fått en retursedel? 

Du behöver inte leta vidare. När du genomfört din retur via vårt digitala returformulär kommer du i sista skedet hitta en QR-kod som är kopplad till din order (skickas också till din mail). Visa denna QR kod på ditt lokala Postnord-ombud och de skriver ut retursedeln åt dig :) Supersmidigt och spara gärna kvitto. 

🖤 Mitt ombud säger att de inte kan skriva ut retursedel från QR koden, hur gör jag då? 

 Alla godkända Postnord-ombud ska acceptera QR koden eftersom deras skrivare ska stödja denna. Dubbelkolla alltid så ombudet skickar och tar emot Postnords paket. Om det fortfarande inte funkar får ni maila hello@aimn.com så får vi prova att skapa om koden eller se om det finns en annan förklaring till varför det inte funkar. 

🖤Hur gör jag retur via Budbee? 

Även om du fått ditt paket levererat av Budbee får du Postnords retursedel i vårt retursystem.. Så följ bara våra instruktioner (https://starreturns.easycom.com/#::aimn) så får du den retursedel du behöver för att skicka tillbaka ditt paket. 

LEVERANS 

🖤 Har ni fri frakt?

- Vi har fri frakt på order över 499 kr. I checkout kan du välja mellan Postnord eller Budbee (beroende på ditt valda postnummer och möjligheten att leverera där). 

För order under 499 kr betalar du 29 kr. 

🖤 Vilka fraktsätt har ni? 

Vi använder oss i dagsläget av Postnord och Budbee. Budbee finns som alternativ där ditt postnummer är aktivt/giltigt.. När du fyller i ditt postnummer aktiveras möjlighet att väjla Budbee-tjänsten automatiskt. 

🖤 Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

- Vi erbjuder en leveranstid på 2-4 arbetsdagar inom Sverige (gäller för både Budbee och Postnord). Vid hårt belastade perioder som reor, högtider, semestrar och Black week är vi tacksamma över ditt tålamod och förståelse för att leveranstiden kan vara något längre. 

🖤 Min leveranstid har nu utgått och jag har fortfarande inte mottagit mitt paket?

- Förstår att du längtar efter ditt paket! Tveka inte på att höra av dig till oss om ditt paket inte kommit efter rekommenderad leveranstid. Du kan alltid följa ditt pakets resa på det spårnings-id du fått från oss när vi skickade iväg paketet. Om ett paket står som levererat men du inte fått ditt paket har något blivit fel. Vänligen kolla i första hand om din granne eller någon annan i familjen mottagit ditt paket. Du kan såklart alltid maila oss på hello@aimn.com om du behöver hjälp.

🖤 Vart levereras mina nya aim’ns?

- Som regel hamnar ditt paket i brevlådan om du valt Postnord. Men får det inte plats där så hamnar din order hos närmsta ombud. Du får då en avi från posten, ta med den och din legitimation när du hämtar ut det. 

Levereras ditt paket med Budbee väljer du leveranssätt via deras smidiga app. 

🖤 Kan jag hämta ut min order utan min avi?

- Det ska som regel inte vara några problem! Ta med din legitimation och kollinumret som finns i din leveransbekräftelse så hjälper ditt lokala postombud dig! Behöver du hjälp med att hitta ditt kollinummer kan vi alltid maila dig detta. 

🖤Jag kan inte spåra mitt paket från Budbee? 

För att få uppdatering om hur ditt paket skickas ska du hålla utkik efter sms eller ladda ner Budbee appen. Där får du uppdatering om leveransdag och hur du vill att ditt paket levereras. 

🖤Jag har gjort ett fel i min adress och ordern har skickats? 

Det kan hända såklart. Vi är mycket begränsade att ändra något när paketet lämnat. Varken hos Postnord eller Budbee kan ändringar göras utan extra kostnad men du kan alltid maila oss på hello@aimn.com för att dubbelkolla. Håll koll på din spårning så kanske paketet ändras per automatik men oftast slutar det med att leveransen behöver avbrytas och vi får återbetala dig så du kan lägga en ny order. 

 

REKLAMERA

🖤Jag har mottagit en felaktig eller defekt vara, kan ni hjälpa mig?

- Vad tråkigt att höra att något verkar vara fel med din beställning. Vänligen gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn och fyll i dina uppgifter. Välj vilken produkt du vill reklamera och tryck på knappen för Reklamera. Lägg sedan upp tydliga bilder på "felet" och skicka till vår kundtjänst. Invänta därefter svar från vår personal som kommer hjälpa dig på bästa möjliga sätt. 

🖤Jag har fått fel paket, vad gör jag nu? 

Detta låter såklart inte bra, jätteledsen för det. Du får maila till hello@aimn.com och vi hjälper dig så snart vi kan. Det snabbaste lösningen är att du skapar retur på din order (trots att du mottagit andra produkter) och vi återbetalar din order så du kan så snabbt som möjligt lägga en ny beställning. 

🖤Det saknas ett plagg ur min order, varför? 

Dubbelkolla gärna innehållet en gång till men om det är så maila till hello@aimn.com för support. Vi får undersöka anledningen till detta såklart eftersom vi har en inscanningssystem där din order måste bli komplett för att kunna skickas till dig. När du kontaktar oss, vänligen undersök hur ditt emballage såg ut när det kom. Finns det misstanke om att påsen gått sönder eller öppnats? 

🖤Jag har fått ett smutsigt plagg, kan jag reklamera? 

Vi önskar såklart att känslan när du öppnar ett paket från oss inte ska vara att plagget känns använt eller smutsigt. Din upplevelse ska kännas positiv och detta är väldigt viktigt för oss. Vi önskar därför att du återkopplar direkt (inom 48h) till hello@aimn.com så hoppas jag vi hittar en bra lösning åt dig! 

🖤Det är konstiga streck på mina tights, går dem bort? 

Du får återkoppla till oss på hello@aimn.com med tydliga bilder på vad du menar såklart. Det som kan ha hänt är att överskottsfärg pressats ut i de veck som uppstår när man paketerar och transporterar plagget under en längre tid.

Enligt vårt produktionsteam ska denna överskottsfärg gå bort i första tvätt eller vid strykning på låg temperatur vilket är superbra. 

Vår önskan är såklart att du ska känna dig 100 % nöjd med dina nya aim'ns! 

STORLEK OCH SORTIMENT

🖤 Vilken storlek ska jag ta?

- På i stort sett alla våra plagg ska du kunna välja din ”vanliga storlek”. Men alla kroppar är olika så glöm inte att kolla in vår storleksguide först. Dessa mått är dock väldigt generella så maila gärna till oss om du vill få en mer skräddarsydda råd. Vi strävar efter att man ska kunna välja samma storlek på alla tights man har från aim'n men vissa kollektioner kan skilja sig. Våra tyger innehåller elastan och stretchas ut, det har en fantastisk förmåga att anpassas efter din kroppsform och detta kan vara viktigt att veta när man väljer storlek. Med tanke på detta rekommenderar vi oftast att man väljer den mindre om man väljer mellan två. Ett tips är också att läsa våra unika recensioner på respektive produkt för att få en bra uppfattning om något är mindre eller större i storlek. 

🖤 Jag verkar vara mellan två storlekar, vilken ska jag välja? 

Det är såklart inte lätt att välja storlek och få fullträff varje gång. Våra elastiska tyger gör också att man ofta känner att man kan använda två storlekar utan problem. Men man vill ha hållbarhet i det och därför är det bättre att välja den mindre storleken. Sen måste man utgå från sin unika kroppsform. Med en supersmal midja måste man kanske välja den mindre storleken med risk för att få en lite trängre känsla på höften eller tvärtom. 

Olika kroppsformer gör att vi aldrig kan garantera att storleken passar dig perfekt på både midja, höft, lår och smalben. Men väldigt ofta hittar man tillslut sin drömsize! 

🖤 Jag tycker alla tights är fina. Men hur vet jag vilka som passar mig bäst och den aktivitet jag gör? 

Det är kul att kunna erbjuda ett så brett utbud som möjligt. Vi vill att både material och färger ska variera och att det ska finnas något för alla. Titta gärna i vår grymma Tights guide för mer inspo och läs mer om våra olika tyger och få mer fördjupad information om vilka tights som passar till olika aktiviteter och ändamål. . Tights Guide – AIM'N SE (aimn.se)

🖤 Finns det några produkter som är små i storleken?

- Våra kunder upplever att de ex får välja en storlek större i våra zip long sleeves och crop long sleeves. För att få en uppfattning om hur plaggen känns och sitter på är ett tips att man läser omdömen under respektive produkt. Här delar vår älskade tribe med sig av både ris och ros. 

🖤 Vilken är er största respektive minsta storlek på tightsen?

- Våra fina aimn’s tillverkas i XXS upptill XXL men detta finns inte i alla modeller. 

Vi har tagit fram en fantastiskt söt och populär mini kollektion där du och ditt barn, brorsdotter eller kusin kan matcha varandra. Hur gulligt? 

🖤 Finns det tights i kortare modell?

- Vi har tights i alla längder. I vår fina seamless kollektion har vi både enfullängd,  7/8 - längd, bikershorts och en midi bikershorts-längd som många uppskattar stort. Om du tycker våra tights ser långa ut har vi ett knep hur du ska trä på dem för att kunna justera längden bra. Sätt på dig dina aimn’s som du sätter på ett par strumpbyxor, dra tightsen över tårna och foten, sedan genom hela hälen. Efter det kan du successivt trä tightsen uppåt i en serie av mjuka rörelser över vad, knä och lår. På så sätt håller tightsen sin form och blir inte för långa, de gör också att du får kompressionen ovanpå rätt muskler. Väldigt smart! 

Obs, notera att bikershorts finns i både “normal” längd och “midi” för den som vill ha dem extra korta! 

🖤 Kan  jag välja samma storlek på alla tights? 

- Vårt mål är såklart att ska bli trygg med våra storlekar och alltid kunna välja samma oavsett kollektion och köptillfälle. Det kan dock finnas lite skillnader mellan tyger, färger och modeller. Dels kan vi inte garantera att varje produktionstillfälle blir exakt samma men också kan olika tyger och färger på tyger vara lite annorlunda. Core-tyget kan till exempel kännas lite olikt mot Seamless eftersom det finns en mer komprimerade känsla i det första. Färger som är melerade och har lite “struktur” är ofta lite mer processat och tvättat innan och upplevs då mer mjukt än ett helfärgat svart tyg. 

Om man jämför våra ribbed tights och ribbed biker shorts kan man uppleva att biker shorts sitter bättre in en storlek större. Detta beror lite på hur din längd och kroppsform såklart och en större storlek ökar såklart risken att midjan blir för stor. Men detta är ju det härliga i att vi alla ser olika ut!

🖤 Era resistanceband är så fina, funkar dem för alla?

- Ja de är verkligen fina, finns i flera färger och material. Varje set innehåller 3 band, light medium och heavy för att man ska kunna variera sin träning och funka för alla. De levereras i en fin liten påse och i denna bör banden förvaras. Särskilt viktigt är att inte utsätta gummi-banden för direkt solljus, extrem värme eller extrem kyla och har de blivit blöta så torka dem ordentligt med trasa och pudra gärna lite babypulver eller majsmjöl över dem. 

Våra resistance band i tyg är lite bredare och har ett tuffare motstånd än banden i gummi. Så dessa är verkligen till för dem som vill nå nästa nivå i sin hemma-träning!

🖤 Har ni en mamma-kollektion?

Yaaaay, äntligen lite gravidkläder som är bekväma OCH snygga! Vår populära aim-high tights finns nu med extra mycket elastiskt tyg över magen där din växande mage trivs som fisken i vattnet. Även de populära ribbed seamless tightsen finns i “gravid-version). Alla våra highwaist modeller är dock perfekt utformade för en vacker gravidmage. Vår co-founder och designer har använt sina aim’ns flitigt under sina graviditeter. Håll  utkik efter ännu fler styles! 

🖤 Är era plagg tillverkade för olika kroppsformer?

- Vi älskar hur vi kvinnor ser olika ut och att vi är fina precis som vi är. Vi använder oss av olika typer av kroppar när vi fotar och marknadsför våra produkter för att få en så bred och human uppfattning som möjligt av hur plaggen sitter på kroppen. Beroende på hur våra kroppar ser ut kan också plaggen uppfattas olika på olika människor. Vi uppskattar våra kunders feedback och vill ständigt utvecklas. Läs gärna våra recensioner och recensera gärna. Läs recensioner från våra fantastiska kunder :) – AIM'N SE (aimn.se)

 

På sociala medier rekommenderar vi att använda våra hashtags #aimn #aimnsportswear #aimntribe så man på ett kul, inspirerande och varierande sätt kan ta del i andras bilder. 

Vi är väldigt ödmjuka och lyhörda för alla önskemål och behov våra kunder framför till oss och vi vår ambition är alltid erbjuda nyheter som andas trendig design, rätt funktion , komfort och trygghet – allt för att motivera kunden till en aktiv livsstil året om.

 

SKÖTSEL, TIPS OCH RÅD!  

🖤 Hur ska mina aimn’s  tvättas?

- Dina aim´ns är tillverkade i hög kvalité för att vara med genom så många, härliga äventyr som möjligt. Tvätta alltid dina kläder ut- och in, i 30 grader, utan sköljmedel. Torktumla inte utan häng upp plaggen på tork. Använd alltid en tvättpåse. Tipsigt: 2-Pack Happy Ocean Laundry Bag – AIM'N SE (aimn.se)

 

De flesta plagg innehåller någon form av elastan, lycra eller spandex och töjer sig, anpassar sig efter din unika kroppsform ju mer du använder plagget. Att följa tvättråden är därför extra viktigt så ditt plagg får en lång levnadslängd. 

🖤 Noppar sig era plagg? 

De allra flesta plagg har en materialblandning som inte noppar sig. Om det skulle uppstå måste man höra av sig till vår kundtjänst och då tar vi hänsyn till hur man tvättat plagget, ålder och andra faktorer som är viktig grund för detta. Det som kan upplevas som noppor och som kan hända på ytan på tyget om det utsätts för friktion och “hårda ytor” är att tyget får förslitningar. Därför är vissa plagg (främst seamless som är ett virkat tyg) inte optimala för tunga vikter eller skivstänger där tyget blir väldigt utsatt på en viss yta. Samma gäller vissa resistance band i gummi och plats som sliter på tygets fibrer. Tänk på att ändamålet med din träning/användning av plagget kan påverka dess levnadslängd och skick. 

🖤 Krymper mina tights något när jag tvättar? 

Nej det ska inte dina plagg från oss göra om du tvättar dem i 30 grader enligt rekommendation. Då krymper inte tvätt generellt och framför allt inte kläder som innehåller någon form av elastan. Viktigt är också att inte torktumla plaggen, utan hängtorka.  

🖤 Missfärgas plaggen så jag måste handtvätta istället? 

Du ska kunna tvätta dina aimn’s i 30 grader. Tänk på att inte använda sköljmedel och använd vanligt skonsamt tvättprogram/tvättmedel. Om du behöver använda fläckborttagare är det bra att veta om medlet funkar på alla typer av material (klorin som till exempel bleker). 

För att behålla ett vitt plagg riktigt vitt länge är det viktigt att inte blanda in andra färger även om de anses vara ljusa. Detta gäller även klara färger som gult, korall, rosa osv. Hellre handtvätta eller vädra plagget om du inte tycker det är miljömedvetet att tvätta lite åt gången. 

🖤 Min kompis är 180 cm, hur ska samma tights kunna passa oss båda? 

När du plockar upp ett par aimn’s kan dem ibland se korta ut vid blotta ögat men på ett magiskt sätt så passar dem både korta och långa ben hur bra som helst. Vår fyrvägsstretch funkar på alla håll och därför kan tyget både sträckas ut på längd och bredd och vi lovar dig att längden inte ska vara ett problem. Ett tips är att sätt på dig dina aimn’s som du sätter på ett par strumpbyxor, dra tightsen över tårna och foten, sedan genom hela hälen. Efter det kan du successivt trä tightsen uppåt i en serie av mjuka rörelser över vad, knä och lår. På så sätt håller tightsen sin form och blir inte för långa, de gör också att du får kompressionen ovanpå rätt muskler. Väldigt smart! 

🖤 Finns det några extra känsliga plagg?

- Våra mönstrade tights är tryckta på ett vitt tyg för att få fram den unika aim’n-loggan och mönster/färgkombinationer. Dessa tights är känsliga för friktion och hårda ytor (som kan uppstå med ex en skivstång), då ytan kan ruggas upp och det vita kan ”lysa igenom”. Vi rekommenderar dessa tights enbart för yoga, promenader, löpning eller streetwear. 

- Plagg med tryck  (till exempel Tribe tights eller Line up tights) är designade med en dekorativ tejp som skapar en karaktäristisk look och en kul design. Första gången man använder dem kan de kännas tighta över trycket men tejpen kommer anpassa sig och man ska inte behöva ta en större storlek på grund av detta. När dessa tvättas eller är fuktiga efter träning får de inte torka ut och in, med tejpen liggande mot varandra.

- Vår seamless kollektion är tillverkad i en vävd materialblandning vilket gör tyget en lyxigare och mjukare touch. De är lite mer känsliga än våra andra tights så var försiktig med vassa föremål som kan fastna i tyget för då kan det lättare uppstå en maska. Både varianten Ribbed och Luxe har inte samma kompression som vårt Core-tyg så det är viktigt att plagget sitter tight från början. Vi rekommenderar att du väljer den mindre storleken om du väljer mellan två. 

Tights med lasrade detaljer  - Den unika strukturen och de dekorativa hålen i tyget  gör att exempelvis skivstänger och vikter kan slita på tyget och riskera att fastna i hålen. Därför rekommenderar vi att man främst använder dessa vid ex yoga, dans eller som ”streetwear”.

Recycled tights - Flera av våra tights är tillverkade i en återvunnen polyester och tyget är framtaget av återvinnande PET-flaskor, superbra! Tyget kan upplevas lite “stelt” till en början men detta ger med sig när du börjat använda plagget. Storleken kan man andra ord kännas liten och vissa tycker en storlek större på just detta tyg är bättre. 

🖤 Kan man svettas i era tights?

- De flesta av våra tights är tillverkade i ett fuktavvisande material som gör att du ser fantastisk ut även efter ett tufft träningspass. Dem är faktiskt otroligt svett vänliga så bara kör på!

Däremot kan vi inte rekommendera vår seamless kollektion för högintensiv träning, detta material suger inte upp fukt på samma grymma sätt och upplevs lite varmare.

Under de tuffaste träningspassen är inga tights i färger grått eller färgat  inte att rekommendera pga svettfläcksrisk men såklart fullt dugliga för massa annan härlig träning och aktivitet. Är man rädd för att fukt ska synas är det alltid mest optimalt att välja ett svart plagg. 

🖤 Är era tights squat-vänliga?

- Mycket och väldigt beprövade i vår aim’n tribe! Vårt coretyg och de täta trådarna gör tyget mycket täckande.

Vi har jobbat hårt för att göra vår Seamless-kollektion så squat-vänlig som möjligt men pga tygets tunnhet och färgerna i kollektionen är de lite mer genomskinliga. Tänk på att ju desto ljusare färger tightsen har desto mer mindre täckande upplevs dem (ex Light grey melange, Off white, Vanilla, White).  Vi rekommenderar våra fina Invisible thongs som blir din bästa vän i det här fallet :) 

Mörkt och svart = väldigt squatproof! 

🖤 Jag har sett på er Instagram att det kommer en en ny topp. När kommer denna?

- Vad roligt att våra nyheter har uppmärksammats. Om du inte hittar någon information på hemsidan kan du alltid maila till hello@aimn.com och fråga efter releasedatum. Är en produkt du suktar efter slutsåld kan du också bevaka storleken genom att aktivera denna knapp på produktsidan (Meddela mig när varan är tillbaka i lager). Vid en större ny release eller kollektion som vi ska släppa kan du alltid några dagar få en sneak peak via sociala medier (följ oss gärna på instagram @aimnsportswear), Signar du upp på vårt nyhetsbrev kan du också få en förhandstitt innan alla andra. 

🖤 Vart tillverkas tightsen?

- Våra produkter är designade med mycket passion och kärlek i södra Sverige och tillverkade i södra Kina. Dessa fabriker har vi besökt många gånger och mött människorna bakom symaskinerna. Det är otroligt viktigt för oss att ha en ömsesidig dialog med våra tillverkare och se till att arbetsförhållanden lever upp till vår standard. Detta är en viktig komponent för att bland annat upprätthålla den kvalité som vi vill ge våra kunder. Läs mer här: Hållbarhet – AIM'N SE (aimn.se)

🖤 Hur ser er miljöpolicy ut? 

Detta är sån superviktig fråga och vill du läsa mer om detta har vi samlat information här: 

Hållbarhet – AIM'N SE (aimn.se)

ÖVRIGT 

🖤 Jag vill så gärna jobba hos er, har ni nån tjänst ute? 

Men åh så kul, vi vill ständigt växa och bli fler i vår härliga aimn Family. Alla aktuella tjänster och praktik ligger ute på vår karriärssida här: BIG DREAMS HAVE SMALL BEGINNINGS! - aim'n Sportswear (aimn.com) Jättekul om du vill söka och varmt lycka till! 

🖤 Hur avregistrerar jag mig från era mailutskick? 

Ta ett senaste mail och scrolla längst ner, där ska du kunna välja en knapp för att Unsubscribe och så avregistreras du från våra mailutskick. Du är alltid varmt välkommen tillbaka för att läsa om våra senaste kollektioner, ta del av våra drömmar, pepp och motivation. 

🖤 Kan man köpa aimn’s någon annanstans än på hemsidan? 

Vi kan stolt presentera att det finns återförsäljare som säljer aimn’s runt om i världen. Det kompletta sortimentet hittar du hos oss men ibland säljer storlekar slut och då är det super att kunna leta vidare. I Sverige hittar du aimn’s på: NELLY //  www.nelly.com BOOZT // www.boozt.com ELLOS // www.ellos.se NK STOCKHOLM // www.nk.se 

🖤 Finns det en fysisk butik? 

Ja och vi kallar det för våra fina godisbutiker! I Nordstan, Femmanhuset i Göteborg ligger det en riktig liten mysig butik på plan 2. Där kan man sitta under vårt drömträd och chilla. 

I drottning Kristina passagen i Halmstad ligger vår första butik och vi blir alltid glada för ett besök och om ni vill dela med er av era drömmar med oss. 

I fina NK-huset i Stockholm kan ni också hitta delar av vårt sortiment. Välkommen! 

🖤 Vad menas med aim high – dream big?

- Vi vill inspirera och motivera kvinnor över hela världen att tro på sina drömmar och mål. Inga drömmar är stora nog enligt oss. Vi vill förmedla ett helhetstänk kring hälsa, träning, mode och mindfullness – och boosta människor inifrån och ut med sunda tankar och värderingar. Kan vi inspirera dig till att tro på det du gör blir vi lyckligast i världen. 

I vår aimn Wellness club wellness-club – AIM'N SE (aimn.se) kan du ta del av inspirerande recept, träningspass och annan pepp som får dig att drömma större. 

🖤 Jag vill gärna samarbeta med er och ert varumärke. Vill ni sponsra mig?

- Vi blir otroligt glada för alla förfrågningar som kommer till oss. Vi önskar vi kunde säga JA till allihop. Maila gärna till collab@aimn.com och presentera dig mer.

Ett tips! Om du vill ha chansen att synas i våra sociala medier kan du alltid använda hashtagsen #aimn #aimnsportswear #aimntrbe. Vi älskar att se våra kunder bära våra fina aim’ns!