aim’n lanserar sin första AI-kampanj och skidkollektion

 

aim’n sportswear lanserar sin första AI-genererade kampanj i samband med releasen av sin första skidkollektion.

“Vi är jätteglada över att kunna lansera vår första AI-kampanj. Det är fantastiskt att kunna ta kreativa idéer och visualisera dem genom AI. Temat ”taking it to new heights” talar för att vi släpper vår första skidkollektion men också användningen av AI för att nå nya kreativa höjder. Vi hoppas att kampanjen uppskattas av våra kunder och vi ser fram emot att fortsätta arbeta med AI i vår marknadsföring”, säger Tekla Acs, medgrundare och creative director på aimn.

 
aimn’s första AI-kampanj är skapad i samarbete med Twigeo, en Stockholmsbaserad byrå som har arbetat med internationella varumärken såsom Klarna, Peloton och headspace. Kampanjen ”Holiday Stories” lanseras den 26 oktober och visar en aim’n-brandad vintermiljö som lyfter varumärkets första skidkollektion. Kollektionen består bland annat av aimn’s första underställ i ull, en ny skidjacka och skidbyxor som mixar mode och funktion.