Leverans & Retur

 

För att göra en retur vänligen gå in på: https://returns.easycom.com/::aimn

 

Leveransregler

- Vårt mål är att inspirera och motivera dig till en aktiv livsstil. Därför vill vi alltid erbjuda våra kunder en snabb leveransmöjlighet över hela världen, Våra hemsidor är unikt utformade efter olika valutor.  Se därför alltid till att du står i SEK när du beställer inom Sverige.
- Din beställning kommer att levereras till adressen som anges när du lägger beställningen.
- Dubbelkolla alltid att du anger rätt adress. Om du har råkat ange en felaktig adress, vänligen kontakta oss på hello@aimn.com.så snart som möjligt.
- Vänligen kontrollera alltid innehållet i ditt paket när det anländer. Skulle det saknas något är det ditt ansvar att meddela kundtjänst inom 24 h efter mottagen leverans. 
- Finns det skador på ditt paket eller om du misstänker att någon öppnat emballaget, ska du dokumentera detta noga och höra av dig till oss eller till Postnord för reklamation. Ange också om något av innehållet saknas. 
- Leveransen når dig normalt 3-5 arbetsdagar inom Sverige (med undantag för reor och stora kampanjer och releaser).
- Vi skickar i regel alltid med Postnord. Fraktkostnaden är 30 kr inom Sverige.
- Fri frakt för beställningar över 500 SEK inom Sverige.

    Leverantör Villkor Pris
    PostNord - 5 dagar SEK 500.00 och över Gratis
    PostNord --5 dagar SEK 0.00–SEK 499.99 SEK 30.00


    Returer

     

    Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer. 

     

    En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin lapp, vikas tillbaka i sin lilla påse och självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Vi återbetalar inte produkter med fläckar på. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta så omgående som möjligt. 

     

    Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt. 

     

    Returer hos oss är supersmidiga. För att göra en retur, följ anvisningarna:

     

    - Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in på https://returns.easycom.com/::aimn

    - Du fyller i ditt ordernummer samt din mailadress och din beställning aktiveras.

    - I listan väljer du vilka produkter du vill returnera

    - Välj orsakskod eller skriv på tom rad för övrig feedback

    - I sista skedet får du en överblick över vilka produkter som kommer återbetalas. Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse.

    - Lägg plagget i påsen den kom i, återanvänd gärna förpackningen din order skickades i och fäst returfraktsedeln på framsidan.

    - Gå till ditt lokala ombud och posta paketet! Returfrakten kostar endast 30 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura.

     Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.

    Vi återbetalar inte originalfrakten på 30 kr om du returnerar en vara. 

     

    Vill du byta till en annan produkt eller storlek? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Lägg sedan en ny order på det du vill beställa istället.  Om den nya order inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjälp.

     

    Om ett paket inte hämtas ut så kan du behöva betala en hanteringsavgift.

     

    Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder. 

     

    Om vi saknar en produkt från din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24 h. 

     

    Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % av ursprungsfakturan.

     

    Reklamation

     

    Om du vill göra en reklamation gå in på https://returns.easycom.com/::aimn och ange ditt ordernummer samt din mailadress. Välj sedan vilken produkt du behöver reklamera genom att aktivera knappen “reklamation”. Där behöver du bifoga tydliga bilder på “felet” och sedan invänta svar från vår kundtjänst. 

    Om reklamationen godkänns så står vi för returkostnaden och ersätter produkten med en ny, alternativt likvärdig vara. Kan detta inte göras, så erbjuds då tillgodo eller återbetalning. Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden så nöjd som möjligt.

     

     

    Har du fler frågor?

     

    Om du behöver hjälp, var god kontakta vår kundtjänst på hello@aimn.com eller genom vår kundservice-FAQ-sektion. Vi kommer att svara på din förfrågan inom 48 timmar från Måndag till Fredag.