Leveranser
- VÄrt mÄl Àr att inspirera och motivera dig till en aktiv livsstil. DÀrför vill vi alltid erbjuda vÄra kunder en snabb leveransmöjlighet över hela vÀrlden, VÄra hemsidor Àr unikt utformade efter olika valutor. Se dÀrför alltid till att du stÄr i SEK nÀr du bestÀller inom Sverige.
- Din bestÀllning kommer att levereras till adressen som anges nÀr du lÀgger bestÀllningen.
- Dubbelkolla alltid att du anger rÀtt adress. Om du har rÄkat ange en felaktig adress, vÀnligen kontakta oss pÄ hello@aimn.com.sÄ snart som möjligt. Om ditt paket skickats frÄn oss gÄr inte adressÀndring göras.
- VÀnligen kontrollera alltid innehÄllet i ditt paket nÀr det anlÀnder. Skulle det saknas nÄgot Àr det ditt ansvar att meddela kundtjÀnst inom 24 h efter mottagen leverans.
- Finns det skador pÄ ditt paket eller om du misstÀnker att nÄgon öppnat emballaget, ska du dokumentera detta noga och höra av dig till oss eller till Postnord/Budbee för reklamation. Ange ocksÄ om nÄgot av innehÄllet saknas.
- Leveransen skickas normalt 2-4 arbetsdagar inom Sverige (med undantag för reor och stora kampanjer och releaser).
- Om ett paket inte hÀmtas ut och gÄr i retur till oss tar vi ut returfraktavgiften för detta, 49 kr.
Postnord:
Postnord levererar till hela Sverige. I första hand skickar vi med Varubrev klass 1 vilket innebÀr att paketet kommer lÀmnas i din brevlÄda, eller vid din dörr/hÀngades pÄ handtaget. Du kan alltid följa ditt paket genom den sÀndelse lÀnk vi skickar ut nÀr det lÀmnar oss.
Budbee:
Klimatkompenserad leverans med bud hem till dig. Budbee erbjuder möjligheten att följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Om du begÀrt att paketet lÀmnas utanför din dörr Àr du sjÀlv ansvarig frÄn och med att chauffören lÀmnat leveransen. Mer information om tjÀnsten hittar du hÀr: www.budbee.com
- Leverans 2-4 dagar (fullt spÄrbar)
- Hemleverans med bud. Du följer din leverans med hjÀlp av Budbee app.
- Budbee box möjligt. VÀlj den box som passar. OBS, viktigt att dubbelkolla telefonnummer dÄ sms med upphÀmtningskod skickas med sms.
- Levereras till angiven adress pÄ vald tid
-
Hör alltid av dig till hello@aimn.com om du vill Àndra en adress. Om paket inte distribuerats kan en möjlig Àndring göras utan avgift.
- Vid ett icke-uthÀmtat paket kommer du debiteras returfrakt pÄ 49 kr
Returer
Vi erbjuder i dagslÀget inte fria returer.
Ăven om du fĂ„tt varan levererad med Budbee Ă€r det Postnords retursedel som Ă€r giltig
En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin etikett, vikas tillbaka i sin lilla pÄse och sjÀlvklart vara i ett oanvÀnt skick utan sminkflÀckar. UpptÀcks flÀckar pÄ plagget vid leverans ska man höra av sig till vÄr kundtjÀnst om detta omgÄende.
Vi har 30 dagars returpolicy med full returrÀtt, berÀknat frÄn ditt orderdatum.
Vi siktar pÄ att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnÀlla val. Var noga med att tÀnka igenom sitt köp, bÄde innan och efter.
Returer hos oss Àr supersmidiga. För att göra en komplett och godkÀnd retur, följ anvisningarna:
- AnvÀnd lÀnken i din orderbekrÀftelse eller gÄ in pÄ https://www.aimn.se/pages/register-return
- Logga in med ordernummer och mail
- Markera den eller de produkter du vill returnera
- VĂ€lj orsakskod
- Obs, kontrollera noggrant att detta stÀmmer med det som du lÀgger i din pÄse.
- I sista skedet kommer dyker en QR - kod upp, denna Àr kopplad till din order och skrivs ut pÄ ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fÀst pÄ ditt paket.
- Returfrakten kostar 49 kr och kommer debiteras frÄn din ursprungsfaktura.
Vi har en behandlingstid pĂ„ upp till 14 arbetsdagar pĂ„ returer â nĂ€r vi mottagit dina varor fĂ„r en du bekrĂ€ftelse pĂ„ din mail.
Vi Ă„terbetalar inte originalfrakten om du returnerar en vara.
Har du betalat ordern med presentkort, kommer ocksĂ„ detta i första hand bli Ă„terbetalat nĂ€r du gör retur. Ăvrig summa korrigerat mot bankkort eller faktura. Du anvĂ€nder samma kod igen.
TÀnk pÄ att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller Äterbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du fÄr tillbaka dina pengar.
Om vi saknar en produkt frÄn din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi Àr inte skyldiga att Äterbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehÄll inom 24 h.
Om den returnerade produkten / produkterna Àr smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % pÄ produktens vÀrde.
Vill du byta till ny storlek? VÀlj orakskod För liten eller För stor och nya storleksalternativ dyker upp. NÀr du skickat tillbaka paketet kommer vi hantera ditt byte och registrera en ny order som vi skickar ut till dig. Du behÄller samma faktura och betalar samma pris pÄ nya produkter. OM vi inte kan göra bytet pga en slutsÄld vara kommer du istÀllet fÄ en Äterbetalning.
Vill du byta till en annan produkt? DÄ fÄr du returnera det plagg du inte vill behÄlla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. LÀgg sedan en ny order pÄ det du vill bestÀlla istÀllet. Om den nya ordern inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjÀlp.
Vi reserverar oss för att storlekar sÀljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan dÄ inte garantera att man behÄller sin rabatt om man lÀgger ny order.
Reklamation
Om du vill göra en reklamation gÄ in pÄ
https://www.aimn.se/pages/register-returns
och ange ditt ordernummer samt din mailadress. VĂ€lj sedan vilken produkt du behöver reklamera genom att aktivera knappen âreklamationâ. DĂ€r behöver du bifoga tydliga bilder pĂ„ âfeletâ och sedan invĂ€nta svar frĂ„n vĂ„r kundtjĂ€nst.
Om reklamationen godkÀnns sÄ stÄr vi för returkostnaden. Vid kontakt kommer vi överens om vilken lösning som passar kunden. Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden sÄ nöjd som möjligt.
Har du fler frÄgor?
Om du behöver hjÀlp, var god kontakta vÄr kundtjÀnst pÄ hello@aimn.com eller genom vÄr kundservice-FAQ-sektion. Vi kommer att svara pÄ din förfrÄgan inom 48 timmar frÄn MÄndag till Fredag.
|