Byten, returer & reklamationer
BYTEN: Vill du byta till ny storlek? Välj orakskod För liten eller För stor och nya storleksalternativ dyker upp. När du postat paketet kan du skriva till [email protected] och vi kan då skynda på processen. Du behåller samma faktura och betalar samma pris på nya produkter. Om vi inte kan göra bytet på grund av en slutsåld vara kommer du istället få en återbetalning. Du ska inte lägga ny order om du redan har valt storleksbyte i det digitala returformuläret. Vill du byta till en annan produkt? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan då inte garantera att man behåller sin rabatt om man lägger ny order. Eftersom vi inte heller kan garantera att varan alltid finns i sin storlek räknas det inte då som ett fritt storleksbyte längre. RETURER: Returer kostar 49 kr. Även om du fått varan levererad med Budbee är det hos Postnord-ombud du lämnar din retur. Det du returnerar ska självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta omgående. Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt/bytesrätt, beräknat från ditt orderdatum. Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom sitt köp, både innan och efter. För att göra en komplett och godkänd retur, följ anvisningarna: - Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in här: https://www.aimn.se/pages/register-return - Logga in med ordernummer och mail. Markera sedan den eller de produkter du vill returnera - viktigt är att allt registreras samtidigt. - Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse. - I sista skedet dyker en QR-kod upp, denna är kopplad till din order och skrivs ut på ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fäst på ditt paket. - Returfrakten kostar 49 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura. Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail. Vi återbetalar inte original frakten om du returnerar en vara. Har du betalat ordern med presentkort, kommer också detta i första hand bli återbetalat när du gör retur. Övrig summa korrigerat mot bankkort eller faktura. Du använder samma kod igen. Tänk på att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller återbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du får tillbaka dina pengar. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24h. REKLAMATIONER: Om du vill göra en reklamation gå in på: https://www.aimn.se/pages/register-returns Ange ditt ordernummer samt din mailadress. Välj sedan vilken produkt du behöver reklamera genom att aktivera knappen “reklamation”. Där behöver du bifoga tydliga bilder på “felet” och sedan invänta svar från vår kundtjänst. Om reklamationen godkänns så står vi för returkostnaden. Vid kontakt kommer vi överens om vilken lösning som passar kunden. Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden så nöjd som möjligt. |