aim’n öppnar ny konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia

Företaget fortsätter sin fysiska expansion

Bild på fasaden till Westfield Mall of Scandinavia.

Idag öppnar aim’n dörrarna till sin nya konceptbutik i Westfield Mall of Scandinavia. Den 140 kvm stora butiken på Flagship Avenue (plan 1) blir träningsvarumärkets andra butik i Stockholm och en viktig milstolpe i företagets fortsatta expansion.

– Vi är så glada att äntligen få välkomna våra kunder till vår nya butik i Westfield Mall of Scandinavia. Vi vill skapa en inspirerande och inbjudande mötesplats där våra kunder kan känna sig som hemma och ta del av hela aim’n-upplevelsen. Den nya butiken stärker vår närvaro i Stockholm och gör det möjligt för oss att fortsätta sprida en daily dose of wellness till vår community, säger Tekla Acs, founder och creative director på aim’n.

– aim’n har varit ett efterfrågat varumärke från våra besökare och det känns därför väldigt roligt att de nu öppnar upp sin nya konceptbutik hos oss. Butiken, och aim’n som varumärke, kommer att bli ett väldigt bra komplement till vårt befintliga sport- och modeutbud, säger Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia.

aim’n är ett svenskt varumärke som grundades 2013 av barndomsvännerna Tekla Acs och Helen Van med målet att inspirera kvinnor världen över till en aktiv livsstil. Med ett starkt fokus på innovativa och multifunktionella plagg som kombinerar mode och funktion har aim’n blivit marknadsledande inom träningsbranschen med kunder i över 150 länder. Företaget har även fysiska butiker i Halmstad, Stockholm, Göteborg, Oslo samt Mount Maunganui, Nya Zeeland.

För mer information, vänligen kontakta: press@aimn.com