aim’n lanserar Youtube-serien A Dose of Wellness

Det svenska träningsmärket aim’n lanserar sin första Youtube-serie – A Dose of Wellness. Serien, som leds av hälsocoachen och wellnessambassadören Ida B. Olsson, är ett viktigt steg i företagets vision att inspirera till hälsa och välmående i vardagen.

Den nya YouTube-serien bjuder på nära, personliga möten med några av Sveriges största profiler och ger en exklusiv inblick i hur de skapar sin egen "dose of wellness” med träning, återhämtning och må bra-rutiner.

”A Dose of Wellness är ett projekt som betyder otroligt mycket för oss. Sedan starten 2013 har vår dröm varit att inspirera kvinnor till både fysiskt och psykiskt välmående och att få fler att lyssna inåt och identifiera vad som gör just dem lyckliga. Vår förhoppning är att YouTube-serien kommer att inspirera fler att hitta sin egen dose of wellness.”, säger Tekla Acs, grundare av aim’n.

Youtube-serien består av åtta avsnitt där Ida B. Olsson besöker flera välkända svenska profiler. Varje avsnitt bjuder på personliga samtal, konkreta tips och inspiration kring hur man kan skapa nya vanor och öka sitt välbefinnande.

 “Mitt kall är att bjuda in till välmående i både kropp och själ, att sänka kraven och lyssna inåt. I en tid där psykisk ohälsa ökar vill vi med denna serie lyfta självkärlek, glädjen i träning och vikten av mental hälsa. För mig och aim’n är hälsa en hållbar vardagsrutin som gör livet härligare, även i motgång. Självkärlek kan bli nyckeln till att leva fullt ut.”, säger Ida B. Olsson. Det första avsnittet av A Dose of Wellness släpptes 27/4, där Ida besöker livsstilsprofilen Josefin Svanberg. Avsnittet med Josefin markerar startskottet för serien, som följs av ett avsnitt varje söndag, under åtta veckor framöver.

Titta på YouTube-serien här:
https://www.youtube.com/@aimnsportswear6838