Leverans & Retur

 

För att göra en retur vänligen gå in på:

https://starreturns.easycom.com/#::aimn

 

Förtydligande information under BLACK WEEK 🖤

 🖤 Vi har ett stort antal fler ordrar att hantera under en så underbar period som Black Week - därmed ber vi om tålamod och förståelse i att leveransen tar längre än normalt. I en tungt belastad tid där fraktbolagen jobbar så hårt de kan är det viktigt att man följer den sändelse länk som skickats ut i samband med att din order packas.

🖤 Vill du stoppa och avbryta en order kan vi endast göra detta så länge ordern INTE gått vidare för packning. Maila in ditt ordernummer till hello@aimn.com

🖤 Vill du göra ändringar i ordern, antingen produkter eller storlek kan vi tyvärr inte göra dessa justeringar.

🖤 Adressändringar kan endast göra så länge ordern inte är skickad till packning. Vänligen emaila ditt ordernummer och TYDLIGT vilken ändring som ska göras.

🖤 Rabattkoder som inte är aktiva för just denna period är inte möjliga att kombinera med de nedsatta priser som finns på hemsidan. 

🖤 Vill du göra en retur på dina fynd du gjort under Black Week kan vi inte erbjuda dig samma priser på varorna igen om du beställer om i ny storlek. De nedsatta priserna som gäller under Black Week är unika för perioden. 

 

JULKLAPPAR: 

Vi har förlängt möjligheten att göra retur på en order till 10/1, i övrigt gäller som vanligt 30 dagars öppet köp. Som vanligt förutsätter det att plagget är oanvänt och säljbart.

Returen måste registreras av den som skapat ordern då ordernummer och email anges. Tyvärr är inte byten inte möjligt. Här skapas returen och i sista skedet skapas en QR kod. Denna visar du upp på ditt lokala Postnord-ombud och dem hjälper dig skriva ut din retursedel.  https://starreturns.easycom.com/#::aimn

Din retur tar ca 2 veckor att hantera och kostar 30 kr som dras bort från den återbetalade produkten. Rapportera retur hos Klarna om du vill pausa fakturan och har du gjort ett kortköp tar återbetalningen ett par bankdagar innan det syns på ditt konto igen.

 

Leveransregler

- Vårt mål är att inspirera och motivera dig till en aktiv livsstil. Därför vill vi alltid erbjuda våra kunder en snabb leveransmöjlighet över hela världen, Våra hemsidor är unikt utformade efter olika valutor.  Se därför alltid till att du står i SEK när du beställer inom Sverige.
- Din beställning kommer att levereras till adressen som anges när du lägger beställningen.
- Dubbelkolla alltid att du anger rätt adress. Om du har råkat ange en felaktig adress, vänligen kontakta oss på hello@aimn.com.så snart som möjligt.
- Vänligen kontrollera alltid innehållet i ditt paket när det anländer. Skulle det saknas något är det ditt ansvar att meddela kundtjänst inom 24 h efter mottagen leverans. 
- Finns det skador på ditt paket eller om du misstänker att någon öppnat emballaget, ska du dokumentera detta noga och höra av dig till oss eller till Postnord för reklamation. Ange också om något av innehållet saknas. 
- Leveransen skickas normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige (med undantag för reor och stora kampanjer och releaser).
- Vi skickar i regel alltid med Postnord. Fraktkostnaden är 30 kr inom Sverige.
- Fri frakt för beställningar över 500 SEK inom Sverige.

    Leverantör Villkor Pris
    PostNord 1-3 dagar SEK 500.00 och över Gratis
    PostNord 1-3 dagar SEK 0.00–SEK 499.99 SEK 30.00


    Returer 

     

    Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer. 

    En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin etikett, vikas tillbaka i sin lilla påse och självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Vi återbetalar inte produkter med fläckar på. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta så omgående som möjligt. 

    Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt. 

    Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom sitt köp, både innan och efter. Behöver man verkligen gör en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju alltid som man tänkt sig :) 

    Returer hos oss är supersmidiga. För att göra en komplett och godkänd retur, följ anvisningarna:

     

    - Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn

    - Om du inte slussar direkt in i din order fyller du i ditt ordernummer samt din mailadress och din beställning aktiveras.

    - Markera den eller de produkter du vill returnera

    - Välj orsakskod

    - Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse.

    - I sista skedet kommer dyker en QR - kod upp, denna är kopplad till din order och skrivs ut på ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fäst på ditt paket.

    - Returfrakten kostar endast 30 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura.

     Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.

    Vi återbetalar inte original frakten på 30 kr om du returnerar en vara. 


    Tänk på att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller återbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du får tillbaka dina pengar. 

    Om vi saknar en produkt från din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24 h. 

     Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % på produktens värde.

    Vill du byta till en annan produkt eller storlek? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Lägg sedan en ny order på det du vill beställa istället. Om den nya order inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjälp.

    Om ett paket inte hämtas ut så kan du behöva betala en hanteringsavgift.

    Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan då inte garantera att man behåller sin rabatt om man lägger ny order. 

    Reklamation

    Om du vill göra en reklamation gå in på

    https://starreturns.easycom.com/#::aimn

    och ange ditt ordernummer samt din mailadress. Välj sedan vilken produkt du behöver reklamera genom att aktivera knappen “reklamation”. Där behöver du bifoga tydliga bilder på “felet” och sedan invänta svar från vår kundtjänst. 

    Om reklamationen godkänns så står vi för returkostnaden. Vid kontakt kommer vi överens om vilken lösning som passar kunden. Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden så nöjd som möjligt.

     

    Har du fler frågor?

     

    Om du behöver hjälp, var god kontakta vår kundtjänst på hello@aimn.com eller genom vår kundservice-FAQ-sektion. Vi kommer att svara på din förfrågan inom 48 timmar från Måndag till Fredag.