Leverans & Retur – AIM'N SE

Leverans & Retur

Obs, under Sommarrean har vi förlängda leveranstider.

 Leveranser

- Vårt mål är att inspirera och motivera dig till en aktiv livsstil. Därför vill vi alltid erbjuda våra kunder en snabb leveransmöjlighet över hela världen, Våra hemsidor är unikt utformade efter olika valutor.  Se därför alltid till att du står i SEK när du beställer inom Sverige.

- Din beställning kommer att levereras till adressen som anges när du lägger beställningen.

- Dubbelkolla alltid att du anger rätt adress. Om du har råkat ange en felaktig adress, vänligen kontakta oss på hello@aimn.com.så snart som möjligt. Om ditt paket skickats från oss går inte adressändring göras. 

- Vänligen kontrollera alltid innehållet i ditt paket när det anländer. Skulle det saknas något är det ditt ansvar att meddela kundtjänst inom 24 h efter mottagen leverans. 

- Finns det skador på ditt paket eller om du misstänker att någon öppnat emballaget, ska du dokumentera detta noga och höra av dig till oss eller till Postnord/Budbee för reklamation. Ange också om något av innehållet saknas. 

- Leveransen skickas normalt 2-4 arbetsdagar inom Sverige (med undantag för reor och stora kampanjer och releaser).

- Fri frakt för beställningar över 499 SEK inom Sverige, annars 29 kr.

- Om ett paket inte hämtas ut och går i retur till oss tar vi ut returfraktavgiften för detta.

Postnord: 

Postnord levererar till hela Sverige. I första hand skickar vi med Varubrev klass 1 vilket innebär att paketet kommer lämnas i din brevlåda. Om detta inte är möjligt kommer det levereras till ditt lokala postnord-ombud. Avisering skickas ut om detta. Du kan alltid följa ditt paket genom den sändelse länk vi skickar ut när det lämnar oss.

Leverantör Villkor Pris
PostNord 2-4 dagar SEK 499.00 och över Gratis
PostNord 2-4 dagar SEK 0.00–SEK 499.00 SEK 29.00


Budbee: 

Klimatkompenserad leverans med bud hem till dig. Budbee erbjuder möjligheten att följa bilen i realtid för en mer exakt leveranstid. Om du begärt att paketet lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig från och med att chauffören lämnat leveransen. Mer information om tjänsten hittar du här: www.budbee.com

  • Fri frakt på order över 499 kr (annars frakt 29 kr) 
  • Leverans 2-4 dagar (fullt spårbar)
  • Hemleverans med bud. Du följer din leverans med hjälp av Budbee app. 
  • Levereras till angiven adress på vald tid
  • Mot avgift kan du ändra din adress i appen men leveranstiden kan påverkas och senareläggas.
  • Hör alltid av dig till hello@aimn.com om du vill ändra en adress. Om paket inte distribuerats kan en möjlig ändring göras utan avgift.
  • Tillgängligt i ett flertal storstäder
  • Mobilt Bankd-ID kan komma att krävas
Leverantör Villkor Pris
Budbee 2-4 dagar SEK 499.00 och över Gratis
Budbee 2-4 dagar SEK 0.00–SEK 499.00 SEK 29.00


Returer 

Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer. 

Även om du fått varan levererad med Budbee är det Postnords retursedel som är giltig 

En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin etikett, vikas tillbaka i sin lilla påse och självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Vi återbetalar inte produkter med fläckar på. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta så omgående som möjligt. 

Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt, beräknat från ditt orderdatum. 

Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom sitt köp, både innan och efter. Behöver man verkligen gör en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju alltid som man tänkt sig :) 

Returer hos oss är supersmidiga. För att göra en komplett och godkänd retur, följ anvisningarna:

- Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn

- Om du inte slussar direkt in i din order fyller du i ditt ordernummer samt din mailadress och din beställning aktiveras.

- Markera den eller de produkter du vill returnera

- Välj orsakskod

- Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse.

- I sista skedet kommer dyker en QR - kod upp, denna är kopplad till din order och skrivs ut på ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fäst på ditt paket.

- Returfrakten kostar endast 30 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura.

 Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.

Vi återbetalar inte original frakten på 30 kr om du returnerar en vara. 

Har du betalat med Presentkort i ordern, kommer också detta i första hand bli återbetalat när du gör retur. Övrig summa korrigerat mot bankkort eller faktura. Du använder samma kod igen. 

Tänk på att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller återbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du får tillbaka dina pengar. 

Om vi saknar en produkt från din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24 h. 

 Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % på produktens värde.

Vill du byta till en annan produkt eller storlek? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Lägg sedan en ny order på det du vill beställa istället. Om den nya order inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjälp.

Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan då inte garantera att man behåller sin rabatt om man lägger ny order. 

Reklamation

Om du vill göra en reklamation gå in på

https://starreturns.easycom.com/#::aimn

och ange ditt ordernummer samt din mailadress. Välj sedan vilken produkt du behöver reklamera genom att aktivera knappen “reklamation”. Där behöver du bifoga tydliga bilder på “felet” och sedan invänta svar från vår kundtjänst. 

Om reklamationen godkänns så står vi för returkostnaden. Vid kontakt kommer vi överens om vilken lösning som passar kunden. Vi vill alltid hitta kreativa lösningar för att göra kunden så nöjd som möjligt.

 

Har du fler frågor?

Om du behöver hjälp, var god kontakta vår kundtjänst på hello@aimn.com eller genom vår kundservice-FAQ-sektion. Vi kommer att svara på din förfrågan inom 48 timmar från Måndag till Fredag.