FAQ

Förtydligande information under BLACK WEEK 🖤

 🖤 Vi har ett stort antal fler ordrar att hantera under en så underbar period som Black Week - därmed ber vi om tålamod och förståelse i att leveransen tar längre än normalt. I en tungt belastad tid där fraktbolagen jobbar så hårt de kan är det viktigt att man följer den sändelse länk som skickats ut i samband med att din order packas.

🖤 Vill du stoppa och avbryta en order kan vi endast göra detta så länge ordern INTE gått vidare för packning. Maila in ditt ordernummer till hello@aimn.com

🖤 Vill du göra ändringar i ordern, antingen produkter eller storlek kan vi tyvärr inte göra dessa justeringar.

🖤 Adressändringar kan endast göra så länge ordern inte är skickad till packning. Vänligen emaila ditt ordernummer och TYDLIGT vilken ändring som ska göras.

🖤 Rabattkoder som inte är aktiva för just denna period är inte möjliga att kombinera med de nedsatta priser som finns på hemsidan. 

🖤 Vill du göra en retur på dina fynd du gjort under Black Week kan vi inte erbjuda dig samma priser på varorna igen om du beställer om i ny storlek. De nedsatta priserna som gäller under Black Week är unika för perioden. 

 

JULKLAPPAR: 

Vi har förlängt möjligheten att göra retur på en order till 10/1, annars gäller som vanligt 30 dagars öppet köp. Som vanligt förutsätter det att plagget är oanvänt och säljbart.

Returen måste registreras av den som skapat ordern då ordernummer och email anges. Tyvärr är inte byten inte möjligt. Här skapas returen och i sista skedet skapas en QR kod. Denna visar du upp på ditt lokala Postnord-ombud och dem hjälper dig skriva ut din retursedel.  https://starreturns.easycom.com/#::aimn

Din retur tar ca 2 veckor att hantera och kostar 30 kr som dras bort från den återbetalade produkten. Rapportera retur hos Klarna om du vill pausa fakturan och har du gjort ett kortköp tar återbetalningen ett par bankdagar innan det syns på ditt konto igen.

MITT KONTO  

🖤 Jag har lagt en beställning, men kan inte se den på mitt aim´n- konto?

- Har du skapat ditt konto efter det att du har gjort din beställning, så kan detta vara anledningen. Din beställning kan inte kopplas till ditt konto i efterhand tyvärr. Har du redan ett konto, kom ihåg att börja med att logga in innan du börjar handla. Kolla också så att du lägger in den mail du använder dagligen då din bekräftelse och sändelse skickas dit. 

🖤 Jag kommer inte ihåg mitt lösenord till mitt konto?

- Det är lätt hänt att man glömmer ibland. Klicka på ''Glömt ditt lösenord?'' och fyll sedan i din email. Du kommer nu att få ett mail för att återställa ditt lösenord. Kika alltid i skräpposten. 

 

MIN BESTÄLLNING 

🖤 Jag har inte mottagit min orderbekräftelse?

- Inom en timme bör den finnas i din inkorg, ibland ramlar den tyvärr in i skräpposten också. Har den fortfarande inte dykt upp, kontakta oss på hello@aimn.com.

🖤 Jag har en rabattkod, hur lägger jag in den?

- När du är lagt in dina fina aim’ns i varukorgen och är redo att betala väljer du att ange din rabattkod.  Nu ska din varukorg uppdateras och det blev ännu roligare att shoppa!

🖤 Jag har fått en personlig kompensationskod, men den fungerar inte. Vad gör jag för fel?

- Du kanske gör allt rätt så tveka inte på att höra av dig till hello@aimn.com om din kod inte fungerar. Ofta är koderna programmerade att fungera under en viss tidsbegränsning och gäller vanligtvis bara på ordinarie pris. Ibland är det tyvärr så att det finns en bugg på sidan eller på din telefon/dator. Testa att rensa din cacher/webbhistorik och byt webbläsare. Prova om möjligt att byta från mobil till dator eller tvärtom.

🖤 Har min order skickats från er?

- Du får en leveransbekräftelse till den mail du angett så snart din order skickats från vårt lager. Hittar du den inte, får du gärna maila oss ditt ordernummer till hello@aimn.com för snabb hjälp.

🖤 Hur avbryter eller ändrar jag något ur min beställning?

- Har din order inte blivit hanterad i vårt lager ännu, så kan vi ta bort den. Önskar du lägga till fler produkter utöver din order så är du välkommen att lägga en ny order hos oss. Vår prio är att skicka din order så snart som möjligt så kontrollera noga innan du godkänner din order i fall du behöver göra ändringar, byta produkt osv. 

KLARNA 

🖤 Jag vill göra en retur, hur gör jag med min faktura?

- Gå in på ditt klarna konto, klicka på fakturan det gäller och sedan klickar du på "rapportera retur''. Du har nu fryst din faktura tills det att vi har behandlat din retur.  Du får sedan ett mail när din retur är behandlad och fakturan är uppdaterad/krediterad.

🖤 Jag har inte mottagit min faktura?

- Maila oss ditt ordernummer på hello@aimn.com så ska vi titta närmare på vad som kan vara fel.

🖤 Köpet gick inte igenom, men det har gjorts en reservation på mitt kort?

- Det kan i enstaka fall ske en reservering på ditt konto om det uppstod ett tekniskt fel vid ordertillfället. Men oroa dig inte, denna släpper inom 1-5 bankdagar. Du får dessvärre lägga om order och hoppas på bättre tur! 

🖤 Jag har fått bekräftelse av er att min retur är hanterad men har ändå fått påminnelse av Klarna, varför är inte fakturan uppdaterad?

- Högst troligt är din returfrakt kvar på fakturan vilket gör att Klarna saknar din betalning. Gå in på ditt Klarna konto igen och se om så fallet.

🖤 Jag väntar på min återbetalning från er? Varför har jag inte fått några pengar?

- Har du fått bekräftelse från oss att returen är hanterad är det något annat som inte stämmer. Har du betalat med kort kan det dröja några bankdagar innan pengarna finns på kontot igen. Vänligen ta kontakt med Klarnas kundtjänst om du inte fått en uppdaterad faktura än.

🖤 Kan man köpa presentkort hos er? 

- Ja absolut, presentkort till någon man gillar är ju den optimala presenten! Våra presentkort finns att köpa under kategorin Accessoarer. Välj vilket belopp du vill fylla det med och sen skickas en separat kod till dig. Denna kod nyttjas sen genom att man lägger den i sin varukorg vid betalning. Presentkortet är giltigt på obestämd tid och du kan välja valör från 250 kr upp till 2000 kr. Om du returnerar ett plagg som är köpt med ett presentkort kan du inte få pengar tillbaka utan ett nytt presentkort. 

🖤Har ni expresskassa? 

Ja det har vi, antingen Google pay eller Apple pay. Klicka direkt på symbolen innan du går vidare i checkouten. Då gäller inte faktura. 

 

RETURER & BYTEN 

Innan du returnerar en vara, vänligen läs igenom vår returpolicy. 

Vi erbjuder i dagsläget inte fria returer. 

En returvara ska alltid skickas tillbaka med sin etikett, vikas tillbaka i sin lilla påse och självklart vara i ett oanvänt skick utan sminkfläckar. Vi återbetalar inte produkter med fläckar på. Upptäcks fläckar på plagget vid leverans ska man höra av sig till vår kundtjänst om detta så omgående som möjligt. 

Vi har 30 dagars returpolicy med full returrätt. 

Vi siktar på att bli mer miljömedvetna och ta fler miljösnälla val. Var noga med att tänka igenom sitt köp, både innan och efter. Behöver man verkligen gör en retur respekterar vi detta såklart, det blir ju alltid som man tänkt sig :) 

Returer hos oss är supersmidiga. För att göra en komplett och godkänd retur, följ anvisningarna:

- Använd länken i din orderbekräftelse eller gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn

- Om du inte slussar direkt in i din order fyller du i ditt ordernummer samt din mailadress och din beställning aktiveras.

- Markera den eller de produkter du vill returnera

- Välj orsakskod

- Obs, kontrollera noggrant att detta stämmer med det som du lägger i din påse.

- I sista skedet kommer dyker en QR - kod upp, denna är kopplad till din order och skrivs ut på ditt lokala ombud. Visa upp din kod och en retursedel skapas och fäst på ditt paket.

- Returfrakten kostar endast 30 kr och kommer debiteras från din ursprungsfaktura.

 Vi har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar på returer – när vi mottagit dina varor får en du bekräftelse på din mail.

Vi återbetalar inte original frakten på 30 kr om du returnerar en vara. 

Tänk på att om du valt Klarna faktura kommer denna antingen justeras eller återbetalas. Betalar du med bankkort kan det dröja ett par bankdagar innan du får tillbaka dina pengar. 

Om vi saknar en produkt från din retur kommer vi i första hand ta kontakt och kontrollera anledningen till detta. Vi är inte skyldiga att återbetala en produkt som inte finns med om kunden inte hört av sig om detta tidigare, se villkor ovan om att kontrollera sitt innehåll inom 24 h. 

 Om den returnerade produkten / produkterna är smutsiga (smink etc) eller skadade, krediterar vi kunden 30 % av ursprungsfakturan.

Vill du byta till en annan produkt eller storlek? Då får du returnera det plagg du inte vill behålla och skicka tillbaka, returfrakt tillkommer som vanligt. Lägg sedan en ny order på det du vill beställa istället. Om den nya order inte blir fraktfri kan du maila hello@aimn.com för hjälp.

Om ett paket inte hämtas ut så kan du behöva betala en hanteringsavgift.

Vi reserverar oss för att storlekar säljer slut vid rea-perioder eller stora kampanjer. Vi kan då inte garantera att man behåller sin rabatt om man lägger ny order. 

    🖤 Erbjuder ni fria returer?

    - Nej, tyvärr inte! Returen till oss kostar endast 30 kr och detta debiteras på din faktura. Först registrerar du din retur, gå sedan till ditt lokala ombud och visa upp din QR kod som som är kopplad till din order. Efter max 14 dagar har vi återbetalat din produkt. Voila så enkelt! 

    🖤 Har ni mottagit min retur ännu?

    - Oroa dig inte, så snart vi har behandlat din retur, så kommer du att få en bekräftelse per email. Returer har en behandlingstid på upp till 14 arbetsdagar. 

    🖤 Jag önskar byta varor ur min beställning till andra produkter, hur gör jag?

    - När du loggat in på din order via https://starreturns.easycom.com/#::aimn så väljer du vilken produkt du vill få återbetald och slutför stegen genom att trycka på “returnera”. 

    Sen kan du lägga en ny order på den produkt du önskar istället, behöver du en kod för fri frakt på den nya beställningen kan du alltid maila oss om assistans. 

    Med andra ord har vi inte möjlighet att göra ett byte åt dig via vårt system. Utan du får skapa en retur (kostar 30 kr) och lägga ny order på nya produkter. 

    LEVERANS 

    🖤 Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

    - Vi erbjuder en leveranstid på 1-4 arbetsdagar inom Sverige och 2-14 arbetsdagar för resterande länder i Europa. Räknat från dagen din beställning skickats från oss.

    🖤 Min leveranstid har nu utgått och jag har fortfarande inte mottagit mitt paket?

    - Förstår att du längtar efter ditt paket! Tveka inte på att höra av dig till oss om ditt paket inte kommit efter rekommenderad leveranstid. Du kan alltid följa ditt pakets resa på det spårnings-id du fått från Postnord när vi skickade iväg paketet. Om ett paket står som levererat men du inte fått ditt paket har något blivit fel. Vänligen kolla i första hand om din granne eller nån annan i familjen mottagit ditt paket. Du kan såklart alltid maila oss på hello@aimn.com om du behöver hjälp.

    🖤 Vart levereras mina nya aim’ns?

    - Som regel hamnar ditt paket i brevlådan. Men får det inte plats där så hamnar din order hos närmsta ombud. Du får då en avi från posten, ta med den och din legitimation när du hämtar ut det.

    🖤 Kan jag hämta ut min order utan min avi?

    - Det ska som regel inte vara några problem! Ta med din legitimation och kollinumret som finns i din leveransbekräftelse så hjälper ditt lokala postombud dig!

     🖤 Jag har inte fått en retursedel? 

    Du behöver inte en retursedel för att göra en retur. När du genomfört din retur via vårt digitala returformulär kommer du i sista skedet hitta en QR-kod som är kopplad till din order. Visa denna QR kod på ditt lokala ombud och de skriver ut retursedeln åt dig :) 

    REKLAMERA

    🖤Jag har mottagit en felaktig eller defekt vara, kan ni hjälpa mig?

    - Vad tråkigt att höra att något verkar vara fel med din beställning. Vänligen gå in på https://starreturns.easycom.com/#::aimn och fyll i dina uppgifter. Välj vilken produkt du vill reklamera och tryck på knappen för Reklamera. Lägg sedan upp tydliga bilder på "felet" och skicka till vår kundtjänst. Invänta därefter svar från vår personal som kommer hjälpa dig på bästa möjliga sätt. 

     

    STORLEKSFRÅGOR 

    🖤 Vilken storlek ska jag ta?

    - På i stort sett alla våra plagg ska du kunna välja din ”vanliga storlek”. Men alla kroppar är olika så glöm inte att kolla in vår storleksguide först. Dessa råd är dock väldigt generella så maila gärna till oss om du vill få en mer skräddarsydda råd. Vi strävar efter att man ska kunna välja samma storlek på exempelvis alla tights man har från aim'n men vissa kollektioner kan skilja sig. I vår seamless kollektion använder vi oss av en annan materialblandning som gör att tyget känns lite mer töjbart. Detta kan vara viktigt att veta när man väljer storlek. Vi har också modeller som är lite mindre i storlek. Ett tips är att läsa våra unika recensioner på respektive produkt för att få en bra uppfattning om något är mindre eller större i storlek. 

    🖤 Finns det några produkter som är små i storleken?

    - Våra kunder upplever att de får välja en storlek större i våra longsleeves och crop longsleeves.  Även våra badkläder är små i storlek och många kunder väljer till och med att gå upp två storlekar när de köper bikinis och baddräkter. Precis som ovan rekommenderar vi aur tt man läser omdömen under respektive produkt så får man en bra uppfattning av hur kunderna upplever storleken.

    🖤 Vilken är er största respektive minsta storlek på tightsen?

    - Våra fina aim’ns tillverkas i XXL och på vissa av våra nyaste modeller finns XXS. Vi har tagit fram en fantastiskt söt och populär mini kollektion där du och ditt barn, brorsdotter eller kusin kan matcha varandra. Från storlek 62 till uppåt 134+ kan barn använda dessa. Hur gulligt? 

    🖤 Finns det tights i kortare modell?

    - Alla våra vanliga tights har samma längd men vi har också lanserat en ¾ längd samt en längre cykelbyxa, hurra! I vår fina seamless kollektion har vi dessutom en 7/8 - längd som många uppskattar stort. Om du tycker våra tights ser långa ut har vi ett knep hur du ska trä på dem för att kunna justera längden bra. Sätt på dig dina aim'ns som du sätter på ett par strumpbyxor, dra tightsen över tårna och foten, sedan genom hela hälen. Efter det kan du successivt trä tightsen uppåt i en serie av mjuka rörelser över vad, knä och lår. På så sätt håller tightsen sin form och blir inte för långa, de gör också att du får kompressionen ovanpå rätt muskler. Väldigt smart! 

     

    SKÖTSELRÅD 

    🖤 Hur ska mina aim´n kläder tvättas?

    - Dina aim´ns är tillverkade i hög kvalité för att vara med genom så många, härliga äventyr som möjligt. Tvätta alltid dina kläder ut- och in, i 30 grader, utan sköljmedel. Torktumla inte utan häng upp plaggen på tork. Använd alltid en tvättpåse. 

    De flesta av våra tights är tillverkade i (73 %) polyester (27 %) spandex. Just denna blandningen gör att plaggen behåller sin fina form, tvätt efter tvätt.

    Vår seamless kollektion har en annan typ av material och är tillverkade av en flexibelt fyrvägs-stickat ribbat tyg som följer kroppens rörelser, denna blandning består av 55% Polyamide / 45% Polyester  / 5% Elastan

    🖤 Finns det några extra känsliga plagg?

    - Våra mönstrade tights är tryckta på ett vitt tyg för att få fram den unika aim’n-loggan och mönster/färgkombinationer. Dessa tights är känsliga för friktion och hårda ytor (som kan uppstå med ex en skivstång), då ytan kan ruggas upp och det vita kan ”lysa igenom”. Vi rekommenderar dessa tights enbart för yoga, promenader, löpning eller streetwear.

    - Våra Black tribe tights är designade med en dekorativ tejp som skapar de karaktäristiska ”tribe-ränderna”. Första gången man använder dem kan de kännas tighta på benen men tejpen kommer anpassa sig och man ska inte behöva ta en större storlek på grund av detta. När dessa tvättas eller är fuktiga efter träning får de inte torka ut och in, med tejpen liggande mot varandra.

    - Vår seamless kollektion är tillverkad i en vävd materialblandning vilket gör tyget en lyxigare och mjukare touch. De är lite mer känsliga än våra andra tights så var försiktig med vassa föremål som kan fastna i tyget för då kan det lättare uppstå en maska. Tyget är också lite mer töjbart än andra tights i ren polysterblandning så tänk på detta när du provar storlek. Den töjning du eventuellt upplevt när du har dem på drar dock ihop sig vid tvätt, typ som på ett bomullsplagg. 

    Statement & Boost tights - Våra fina Boost tights är tillverkade i ett fyrvägsstickat ribbat tyg som är lite känsligt för viss typ av aktivitet. Den unika strukturen och de dekorativa hålen i tyget  gör att exempelvis skivstänger och vikter kan slita på tyget och riskera att fastna i hålen. Därför rekommenderar vi att man främst använder dessa vid ex yoga, dans eller som ”streetwear”.

     

    OM OSS OCH VÅRA PRODUKTER 

    🖤 Är era plagg tillverkade för olika kroppsformer?

    - Vi älskar hur vi kvinnor ser olika ut och att vi är fina precis som vi är. Vi använder oss av olika typer av kroppar när vi fotar och marknadsför våra produkter för att få en så bred och human uppfattning som möjligt av hur plaggen sitter på kroppen. Beroende på hur våra kroppar ser ut kan också plaggen uppfattas olika på olika människor. Vi uppskattar våra kunders feedback och vill ständigt utvecklas. Läs gärna våra recensioner och recensera gärna. På sociala medier rekommenderar vi att använda våra hastags #aimn #aimnsportswear #aimntribe så man på ett kul, inspirerande och varierande sätt kan ta del i andras bilder. 

    Vi är väldigt ödmjuka och lyhörda för alla önskemål och behov våra kunder framför till oss och vi vår ambition är alltid erbjuda nyheter som andas trendig design, rätt funktion , komfort och trygghet – allt för att motivera kunden till en aktiv livsstil året om.

    🖤 Har gymbagsen fickor?
    - Nej tyvärr, men den funkar ändå perfekt till gymmet eller till beachen. På vår fina Duffle bag är det dock en stor sidoficka för mobil, nycklar och annat smått och gott. Superbra!

    🖤 Kan man svettas I er tights?

    - De flesta av våra tights är tillverkade i ett fuktavvisande material som gör att du ser fantastisk ut även efter ett tufft träningspass. Dem är faktiskt otroligt svettvänliga så bara kör på!

    Däremot kan vi inte rekommendera vår seamless kollektion för högintensiv träning, detta material suger inte upp fukt på samma grymma sätt. Detta gäller också våra tights som kallas Attention, där framför allt färgen Concrete gör fukt synligt. Under de tuffaste träningspassen är dessa alltså inte att rekommendera pga svettfläcksrisk men såklart fullt dugliga för massa annan härlig träning och aktivtet. 

    🖤 Är era tights squad-vänliga?

    - Mycket och väldigt beprövade i vår aim’n tribe! Cårt coretyg och de täta trådarna gör tyget mycket täckande.

    Vi har jobbat hårt för att göra vår Seamless-kollektion så squadvänlig som möjligt men pga tygets tunnhet och färgerna i kollektionen är de lite mer genomskinnliga. Vi rekommenderar våra fina Invisible thongs som blir din bästa vän i det här fallet :) 

    🖤 Kan man betala med presentkort hos aim'n? 

    Jepp, det går superfint! Vi erbjuder detta som betalningsmetod i kassan, då anger du din kod i fältet för "använd presentkort". Presentkort är också den ultimata presenten till någon du tycker extra mycket om, du kan själv välja att designa kortet med text till mottagaren. Den unika koden skickas till din angivna mailadress. 

    🖤 Jag har sett på er Instagram att det kommer en en ny topp. När kommer denna?

    - Vad roligt att våra nyheter har uppmärksammats. Om du inte hittar någon information på hemsidan kan du alltid maila till hello@aimn.com och fråga efter releasedatum. Är en produkt du suktar efter slutsåld kan du också bevaka storleken genom att aktivera denna knapp på produktsidan. 

    🖤 Era resistanceband är så fina, funkar dem för alla?

    - Ja de är verkligen fina, finns i tre härliga färger, mint, svart och rosa. Varje set innehåller 3 band, light medium och heavy för att man ska kunna variera sin träning och funka för alla. De levereras i en fin liten påse och i denna bör banden förvaras. Utsätt inte banden för direkt solljus, extrem värme eller extrem kyla och har de blivit blöta så torka dem ordentligt med trasa och pudra gärna lite babypulver eller majsmjöl över dem. 

    🖤 Vart tillverkas aim’ns?

    - Våra produkter är designade med mycket passion och kärlek i södra Sverige och tillverkade i södra Kina. Dessa fabriker har vi besökt många gånger och mött människorna bakom symaskinerna. Det är otroligt viktigt för oss att ha en ömsesidig dialog med våra tillverkare och se till att arbetsförhållanden lever upp till vår standard. Detta är en viktig komponent för att bland annat upprätthålla den kvalité som vi vill ge våra kunder.

    🖤 Har ni en mamma-kollektion?

    Yaaaay, äntligen lite gravidkläder som är bekväma OCH snygga! Vår populära aim-high tights finns nu med extra mycket elastiskt tyg över magen där din växande mage trivs som fisken i vattnet. Alla våra highwaist modeller är dock perfekt utformade för en vacker gravidmage. Vår co-founder och designer har använt sina aim’ns flitigt under sina graviditeter. Håll  utkik efter ännu fler styles! 

    🖤 Vad menas med aim high – dream big?

    - Vi vill inspirera och motivera kvinnor över hela världen att tro på sina drömmar och mål. Inga drömmar är stora nog enligt oss. Vi vill förmedla ett helhetstänk kring hälsa, träning, mode och mindfullness – och boosta människor inifrån och ut med sunda tankar och värderingar. Kan vi inspirera dig till att tro på det du gör blir vi lyckligast i världen. 

     

    🖤 Jag vill gärna samarbeta med er och ert varumärke. Vill ni sponsra mig?

    - Vi blir otroligt glada för alla förfrågningar som kommer till oss. Vi önskar vi kunde säga JA till allihop. Maila gärna till collab@aimn.com och presentera dig mer.

    Ett tips! Om du vill ha chansen att synas i våra sociala medier kan du alltid använda hashtagsen #aimn #aimnsportswear #aimntrbe. Vi älskar att se våra kunder bära våra fina aim’ns!